Begeleiding

Ronald Brons, dirigent

Ronald Brons

Dirigent Ronald Brons (1979) volgde op jonge leeftijd orgellessen bij Bert Feijth (Oosterkerk, Haarlem). Hij begeleidde op orgel vanaf zijn 17e de gemeentezang in verschillende verzorgingshuizen. Op de muziekschool volgde hij lessen keyboard en dat bracht hem bij het jongerenkoor Trinity in de Adelbertuskerk in Haarlem. Daar bracht Henk van der Weide hem de nodige dirigeertechnieken bij. In 1999 kwam Ronald voor de cantory van diezelfde parochie te staan.

Na zijn verhuizing naar Dieren, in 2004, werd Ronald gevraagd voor het dirigeren van het kerkkoor Dieren in de Ontmoetingskerk. Daar richtte hij samen met vrienden ook het Ontmoetingskoor op, waar hij achter de piano plaats nam.
in 2017 ging Ronald een nieuwe uitdaging aan. Na vele jaren voor gemengde koren te hebben gestaan, kwam hij voor Dierens Mannenkoor.

Humor, enthousiasme, en samen op zoek naar de mooiste klanken, zijn de trefwoorden waarmee de dirigent Ronald Brons te karakteriseren is. Naast dirigent van deze koren, is Ronald de vaste organist van de Petruskerk te Spankeren.

Pianiste Ingrid de Vries-van Ingen

Ingrid de Vries-van Ingen

Als dochter van een contrabassist van Het Gelders Orkest, stortte Ingrid (1968) zich als zoveelste Van Ingen op het muzikale vak.

In 1991 studeerde Ingrid af als klassiek pianiste aan het conservatorium in Arnhem. Ze legde zich al snel toe op het begeleiden van solisten en koren waar ze in de regio veelvuldig te zien en te horen is.

In 2014 heeft Ingrid de pianobegeleiding van het Dierens Mannenkoor overgenomen van haar schoonvader die jarenlang de vaste pianist was van het Dierens Mannenkoor .

Naast het klassieke repertoire heeft Ingrid zich de afgelopen jaren ook toegelegd op het spelen van lichte muziek en het American Songbookrepertoire. Zij is nu vaste pianist van de Franse Chansonsformatie Le Bonheur, het duo Door Haar met fluitiste/zangeres Esther Pelgrom en de vrouwenband What about Nans. Tevens is ze vaste begeleider bij Artez-dansacademie.

Ingrid woont in Arnhem en is getrouwd met drummer Wim de Vries en samen hebben ze twee (muzikale) zoons.