Repertoire

Het repertoire van het Dierens Mannenkoor is te omschrijven als een voor een mannenkoor zeer gevarieerd repertoire. Dat gevarieerde repertoire maakt het mogelijk om zeer diverse uitvoeringen te verzorgen.

Allereerst moet men hierbij denken aan verschillende soorten concerten, namelijk voor- en najaarsconcerten, kerstconcerten, donateurconcerten, openluchtconcerten, inloopconcerten, koffieconcerten e.d.

Maar ook horen daarbij het medewerking verlenen aan de jaarlijkse dodenherdenking in De Steeg (gemeente Rheden), aan rouw- trouwdiensten voor relaties, aan zangdiensten en zangmiddagen in verzorgingstehuizen en dergelijke.

Het repertoire is geschikt voor enkel optreden door het Dierens Mannenkoor, maar zeer zeker ook voor het optreden met andere koren, met orkesten en met solisten.

Wat de samenstelling van het repertoire betreft moet men dus denken aan:
- opera- , operette- en musicalmuziek,
- Rijn- en wijnliederen,
- feestliederen,
- romantische klassieke muziek,
- bewerkt modern populair genre
- Latijnse en Israëlische religieuze muziek en Negro spirituals.

Optreden bij Holland  Mannenkoren Festival
Optreden bij Holland Mannenkoren Festival