Agenda en verslagen

Kerstconcert 16 december 2023

's Avonds 16 december kunt u weer genieten van het jaarlijkse Kerstconcert van het Dierens Mannenkoor. We zijn zeer verheugd dat dit jaar te mogen verzorgen in samenwerking met het gemengd koor Canzonet, eveneens uit Dieren (en omgeving).

U bent allen vanaf half 8 welkom in de Ontmoetingskerk aan de Admiraal Helfrichlaan in Dieren.
De kaartverkoop loopt via losse verkooppunten, via onze penningmeester en aan de zaal.

Kerstconcert 16 december 2023

Jubileumconcert 16 september 2023

Het Dierens Mannenkoor viert haar 55 jarig bestaan met een jubileumconcert op 16 september a.s.

Het koor kijkt terug op een enerverende afgelopen 5 jaar, met ondanks de beperkingen gedurende corona, toch diverse optredens.

In 2022 kwamen leden van het opgeheven Koninklijk Doesborgh’s Mannenkoor het DMK versterken en mochten we in de afgelopen vijf jaar meerdere nieuwe leden verwelkomen. Helaas moesten we ook afscheid nemen van enkele leden. Nu het DMK al 55 jaar bestaat zijn er toch nog enkele oudgedienden lid van het koor! We vieren het 55-jarig bestaan van ons koor graag met wij u, die ons vaak al jaren trouw bent.

U bent allen welkom op onze thuisbasis de Ontmoetingskerk aan de Admiraal Helfrichlaan in Dieren, waar om 8 uur 's avonds een feestelijk programma wordt gepresenteerd. De zaal is open vanaf kwart over 7 en er is ook kaartverkoop aan de zaal.

Concert tgv ons 55 jarig jubileum

Dodenherdenking Rheden 2023

Traditiegetrouw heeft het Dierens Mannenkoor gezongen bij de dodenherdenking op het Rozenbos in Rheden. Een bijeenkomst waaraan ook het Rhedens Fanfarecorps, scouting en vele anderen meewerkten.

Voor de twee minuten stite zong het koor het schitterende Heart Devine, muziek gebaseerd op Uit de Nieuwe Wereld van Antonin Dvorák, het gevoelige Ritters Abschied en het toepasselijke I Need Thee Every Hour.

Ter afsluiting klonken Dobra Noc en Where No One Stands Alone.

Een algemeen verslag van de viering op 4 mei vindt u in rheden.nieuws.nl.
De foto's (hieronder) zijn van Theo Jansen.

Dodenherdenking Rheden 2023

Jubilarissen bij het Dierens Mannenkoor en het koor is klaar voor 2023

Cees Noordam ontvangt uit handen van voorzitter Adri Schellevis de oorkonde voor zijn 12,5 jarig lidmaatschap

De leden van het Dierens Mannenkoor vierden op maandag 9 januari 2023 samen het begin van het nieuwe jaar. Dit deden zij, samen met hun partners, traditioneel met drankjes, hapjes en haring om de keel te smeren. Cees Noordam en Wim Hendriks zijn gehuldigd voor hun 12,5 jarig lidmaatschap van het koor. Het muzikale duo Door Haar, bestaande uit pianiste Ingrid de Vries en zangeres en dwarsfluitiste Esther Pelgrom, gaf twee prachtige serenades, die met luid applaus werden beloond. Natuurlijk werd er ook samen gezongen.

Daarnaast zijn er nieuwe plannen uit de doeken gedaan voor het komend jaar. Er is een nieuwe muzieklijst gepresenteerd met maar liefst vijf nieuwe muziekstukken. Hier wordt hard aan gewerkt, want in september staat het 55-jarig jubileumconcert op stapel. Ook zijn de zangers regelmatig te horen in diverse woonzorgcentra en staat in december natuurlijk weer het traditionele, en altijd uitverkochte kerstconcert op de agenda. Verder werkt het koor ook nog eens mee aan een kerstnachtdienst.

De aanwas uit het Koninklijk Doesborgh's Mannenkoor brengt het koor weer op sterkte. Ook hebben zich twee nieuwe leden aangemeld. Heren die ook mee willen zingen zijn welkom. Het Dierens Mannenkoor repeteert elke maandagavond vanaf 19:45 uur in de Ontmoetingskerk in Dieren.

Voor inlichtingen en aanmeldingen kunt u contact opnemen met:

Cees Noordam, tel.: 0313-415600 of

Cees Peters, tel.: 06-53338045

Nieuwjaarsreceptie 2023

Kerstconcert Ontmoetingskerk 2022

Verslag Kerstconcert 2022

Op 17 december j.l. verzorgde het Dierens Mannenkoor het traditionele Kerstconcert. Een jaarlijks hoogtepunt, in 2022 in samenwerking met sopraan Marina Besselink en met Koorschool Midden Gelderland. Bijgaand enige foto's van het feestelijk gebeuren!

De Oude Calixtus; de locatie van het Korenfestial in Groenlo

Op 10 september was er een sfeervol optreden op Korenfestival te Groenlo

Het Dierens Mannenkoor nam op 10 september deel aan het korenfestifal Vestival in De Oude Calixtus te Groenlo.

Een sfeervolle locatie en met een gezellige drukte met in totaal negen koren. Het festival werd georganiseerd door de KNZV-Vereniging Midden Nederland. Volgend jaar hopen we weer aan dit, of nog andere festivals, deel te nemen.

Verrassende optredens in Dieren en Doesburg

Leden van het Koninklijk Doesborgh
Leden van het Koninklijk Doesborgh's Mannenkoor en het Dieren Mannenkoor

Onze voorjaarsconcerten op 21 mei en 22 mei 2022

Samen met het Koninklijk Doesborgh's Mannenkoor heeft het Dierens Mannenkoor voor de voorjaarsconcerten een mooi en verrassend programma ten gehore gebracht.

Onder leiding van de dirigenten Ronald Brons en Esther Pelgrom en met begeleiding van pianiste Ingrid de Vries klonken geïnspireerde nummers over leven, delen, samen, je gesteund weten .. Oude en jonge muziek. Van Fauré tot aan Ramses Schaffie!

Als bijzonder intermezzo was er een optreden door het duo Door Haar van pianiste Ingrid de Vries en fluitiste en zangeres Esther Pelgrom.

Het was fijn om weer voor een flink publiek op te kunnen treden en de koren zijn dankbaar voor de enthousiaste reacties!

Enthousiasme onder koorleden en -leiding tijdens de pauze.
page loading